Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Nye tilbuds- og overslagsblanketter

Den nye forbrugerklagelov kræver, at virksomheder fremover skal oplyse private kunder om, hvor de kan klage, hvis de ønsker at klage. Dansk Byggeris tilbuds- og overslagsblanketter til forbrugere er derfor blevet tilpasset den nye forbrugerklagelov. Læs mere og hent blanketterne her

Den 1. oktober 2015 trådte en ny forbrugerklagelov i kraft. Den siger, at forbrugere fremover skal kunne klage til et klageorgan inden for stort set alle brancher. Det betyder også, at din virksomhed fremover skal oplyse private kunder om, hvilket klageorgan de kan gå til, hvis de har en klage. 

Dansk Byggeri  har derfor skrevet Byggeriets Ankenævn ind som klagemulighed på tilbuds- og overslagblanketterne til forbrugere. Ved samme lejlighed er der lavet to forskellige tilbudsblanketter til forbrugere; en hvis AB-forbruger er aftalegrundlag og en anden til AB92.

De blanketter, der bruges til professionelle bygherrer, er ikke ændret.

Du kan downloade eller bestille blanketterne i Servicebutikken på Dansk Byggeris hjemmeside

Har du spørgsmål til den nye forbrugerklagelov eller til brugen af blanketterne, kan du kontakte Dansk Byggeris juridiske afdeling på telefon 72 16 00 00.