Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Slut med Arbejdstilsynets besøgsrapport på papir

Hvis Arbejdstilsynet besøger jeres virksomhed for at kontrollere arbejdsmiljøet efter den 16. marts 2016, vil I som noget nyt modtage en digital besøgsrapport i jeres e-Boks efter tilsynet

Fordelen ved den nye besøgsrapport er bl.a., at virksomhederne nu mere tydeligt og overskueligt får oplysninger om de konkrete arbejdsmiljøproblemer, som Arbejdstilsynet har eller vil reagere på. Desuden slipper I for at skulle ”tyde”, hvad den tilsynsførende har skrevet i hånden i de gamle blanketter.

 

Indholdet i den nye besøgsrapport
Den digitale udgave af besøgsrapporten er ikke længere en blanket, men et brev. Brevet vil indeholde stort set se samme oplysninger som papirudgaven. Det drejer sig bl.a. om:

 

  • Hvem der er talt med på arbejdsstedet
  • Hvor besøget har fundet sted
  • Om Arbejdstilsynet overvejer at træffe afgørelser som følge af besøget
  • Hvilke forbud og strakspåbud, der er blevet givet på stedet
  • Oplysninger om et eventuelt aftalt supplerende tilsyn

 

Hold øje med e-Boksen
Besøgsrapporten vil efter tilsynet blive sendt til den juridiske enheds e-Boks, men der vil også være mulighed for at få en kopi sendt på mail til relevante personer i produktionsenheden. Hvis virksomheden er oprettet som bruger af Arbejdstilsynets selvbetjeningsportal OnlineAt, kan besøgsrapporten også ses der.

 

Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til en konkret besøgsrapport, er du velkomne til at kontakte Arbejdstilsynet på 70 12 12 88.

Kontakt Arbejdsmiljø

Arbejdsmiljøafdelingen

Telefon: 72 16 00 00