Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Fasthold de rigtige kunder

Aktivt arbejde for at øge den oplevede værdi for kunderne – og særligt de kunder, som man ved, har størst værdi for virksomheden – skaber øget indtjening.

Oplevet værdi er ikke det samme som kvalitet. Selvom resultatet er godt, er det ikke ensbetydende med, at kunden har haft en god oplevelse. Det er også af stor betydning, om man respekterer kundernes hjem, respekterer deres tid og i det hele taget gør sig umage med at tilfredsstille de behov, de har i forbindelse med projektet.

For virksomheden kræver det, at virksomhedens kultur og ledelse understøtter den holdning, man vil have frem i mødet med kunden. Men det kræver også, at man har en god viden om, hvilke kunder man tjener penge på, og hvilke man ikke gør. Når man investerer i god service, skal det jo gerne komme én til gode i form af flere af de rigtige opgaver. På den måde vælger nogle fx privatkunder fra eller fokuserer på offentlige opgaver. Andre vælger kun at løse én eller få opgavetyper og udfører eksempelvis kun flisearbejde.

For nogle virksomheder bliver denne tankegang taget et skridt længere. Virksomhederne forsøger selv at forme markedet og skabe de opgaver, man ønsker at løse. Det kommer fx til udtryk i målrettet energirådgivning til kundegrupper, som man ved kan tjene penge ved at bygge om.

Kend dine kunders behov

For at tilbyde dine kunder den bedste service er det nødvendigt at kende deres behov. Her får du et indblik i hvad tre forskellige typer bygherrer efterspørger hos entreprenørerne.

Birgitte Dyrvig Carlsson fra Hillerød Kommune efterspørger en aktiv og initiativrig entreprenør, som overholder tidsfrister og som har en forståelse for den at byggepladsen også er en fungerende institution samtidig.

Konsulent Claus Kristensen efterspørger en bedre dialog mellem ingeniør og udførende samt en mere detaljeorienteret tilgang til opgaven.

Administrerende direktør i Lejerbo, Palle Adamsen, efterspørger at de udførende har styr sine kernekompetencer og er afklarede med det projekt og den bygherre, de samarbejder med. Derudover er det afgørende at de udførende fører projektet til dørs med et konstant fokus på detaljer.

 

 

Tag en salgsuddannelse!

Salgsuddannelsen 'Nøglen til det gode salg' fokuserer på dygtig rådgivning i stedet for pistolsalg. Udbyttet for virksomheden ses tydeligt i flere og større ordrer samt større kundeloyalitet og flere anbefalinger.

Læs mere og tilmeld dig uddannelsen