Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Uskønne panorama-billeder

Nok er nok. Pressens behandling af virksomheden Panorama og dens ejer Morten Broager bør føre til selvransagelse på mange af de store redaktioner, mener Dansk Byggeri

Dansk Byggeri kalder det beskæmmende at opleve, hvordan en medlemsvirksomhed, Panorama, og den ejer, Morten Broager, er blevet et ufrivilligt offer i valgkampen. Selv landets to største tv-stationer har uden at blinke deltaget i et karaktermord på virksomhedens ejer, som nu bruges til at skræmme andre fra at stå frem.

Direktør Morten Broager fortalte i en samtale med Lars Løkke Rasmussen om en medarbejder, der sagde op med henvisning til, at han økonomisk fik for lidt ud af at arbejde. Det skete i fuld offentlighed med den danske presse til stede.

Siden Lars Løkke Rasmussen genfortalte historien, er Panorama, virksomhedens ejer, ansatte, kunder, familie og netværk blevet jagtet af den danske presse - i stedet for at holde fokus på Venstre og den diskussion, som partiet ønskede at rejse om størrelsen af overførselsindkomster.

”Der er gået Panorama i den”” bruges nu som synonym med en historie, der er usandhed, og på facebook kører fagforeninger forrest i en kampagne mod virksomheden. En kampagne som også omfatter chikane og ”hate-opkald”. Senest holder socialdemokraterne sig ikke tilbage på deres hjemmeside, hvor der tilsyneladende ikke skeles til, at der bag panorama-begrebet faktisk er en virksomhed med ansatte, som er ofre for en hetz.

Dansk Byggeri appellerer nu til at få stoppet den mistænkeliggørelse af Morten Broager og den motivforskning, der foregår, fordi han anstændigvis ikke ønsker at hænge en tidligere ansat ud.

- Samme anstændighed er helt fraværende i pressen og i store dele af fagforeningerne, som uden respekt for det menneske, som det handler om, tilsyneladende ikke stopper før de har fundet frem til den ansatte, siger adm. direktør Lars Storr-Hansen,

Med de personlige omkostninger, som Morten Broager betaler, har den ansatte næppe lyst til at stå frem i pressen.

- Vi er vant til, at pressen ønsker at få virksomhederne til at stå frem, når vi taler om politik og konsekvens. Det kan blive meget vanskeligt fremover at overbevise virksomhederne om at lukke døren op for pressen, slutter Lars Storr-Hansen.

Kontakt
Adm. direktør Lars Storr-Hansen, Dansk Byggeri, telefon 41 19 33 04
Pressechef Mogens Hjelm, Dansk Byggeri, telefon 40 29 92 32