Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Digital selvbetjening ved AT-påbud

Fra 1. januar 2018 bliver det obligatorisk for virksomhederne at melde tilbage digitalt, hvis de får et påbud efter et tilsynsbesøg. Se hvad virksomheden kan bruge OnlineAT til.

Fra årsskiftet skal de danske virksomheder svare digitalt, når de fx skal fortælle Arbejdstilsynet, hvordan de har efterkommet et påbud, eller hvis de ønsker at svare på en skriftlig høring om en påtænkt afgørelse. 

OnlineAt
Det skal ske gennem Arbejdstilsynets selvbetjeningsløsning OnlineAt, hvor flertallet af virksomheder tidligere har brugt en papirblanket. Adgang til OnlineAt kræver NemID.

Hvad kan virksomheden bruge OnlineAT til?
I OnlineAt kan virksomhederne se eventuelle tilsynssager og frister i forhold til Arbejdstilsynet. Det giver et godt overblik, som kan lette virksomhedens eget arbejde med arbejdsmiljø. Virksomhederne kan fx bruge OnlineAt til at:

  • holde styr på udestående frister
  • se, når Arbejdstilsynet har vurderet, at virksomheden har efterkommet et påbud
  • se aktive og afsluttede sager for de seneste fem år
  • se et emneoverblik over tidligere arbejdsmiljøproblemer.


Gælder fra 1. januar 2018
De nye regler om digital kommunikation med Arbejdstilsynet gælder for afgørelser og skriftlige høringer, som Arbejdstilsynet sender efter 1. januar 2018.

Læs mere om OnlineAt