Bliv bedre til at planlægge og styre projekteringsforløbet. Deltagelse i dette kursus giver dig som leder et dybere kendskab til projekteringsledelse, og til hvordan projekteringsprocesserne bliver optimale.
Indhold
På dette kursus arbejder vi bl.a. med, hvor vigtigt det er at sikre en god styring af projekteringsprocessen, da grundlaget for projektets succesfulde gennemførelse bestemmes i projekteringsfasen.
Vi kommer blandt andet til at tage afsæt i følgende emner:
- Projekteringsprocessen i et ledelsesmæssigt perspektiv
- Projekteringslederens kompetencer
- Projektorganisation og sammensætning af projektteam
- Roller, pligter og ansvar vedrørende arbejdsmiljø og sikkerhed
- Muligheder med anvendelse af digitale værktøjer
- Procesværdier med afsæt i arkitektens arbejdsmetode
- Budgettering og overvågning af projektøkonomi
- Usikkerhedsvurdering med successiv-metoden
- Ressourcestyring
- Projekteringsmøder, projekteringsplan og beslutningsplan
- Projektgranskning
Kurset er et internatkursus, og det forventes, at deltagerne overnatter, da der også er undervisning om aftenen.
Forventet udbytte
Du får en bredere indsigt i de elementer, der knytter sig til projekteringsledelse, og du får kendskab til en række værktøjer til planlægning og styring af projekteringsforløbet.
Målgruppe
Kurset er for ledende medarbejdere hos totalentreprenører, rådgivende ingeniører og arkitekter med nogen erfaring i projekteringsledelse.