Nyt nummer af Byggeriet - nr. 2 2018/juni

I dette nummer af Byggeriet har vi fokus på virksomheder, der har fundet nye veje til succesfuld rekruttering, enten via sociale medier, jobmatch eller omskoling. Du kan også læse om bæredygtighed, som er til at gå til, og om en ny kampagne mod tyveri


Stadig flere virksomheder har svært ved at rekruttere den nødvendige arbejdskraft. Dansk Byggeri er gået sammen med Hovedstadens Rekrutteringsservice om at parre jobsøgende med virksomheder, der mangler hænder. 260 jobsøgende mødte ved et jobmatchevent i København i foråret 18 virksomheder fra bygge- og anlægsbranchen, og det gav gode resultater for begge parter.

Du kan også læse om virksomheden Finn A. Christensen A/S, som på opfordring fra direktørens datter har lavet en virksomhedsprofil på Facebook. Her slår byggefirmaet jobopslag op med en kreativ vinkel, og det er en givende kilde til rekruttering for virksomheden.

BM Byggeindustri A/S i Hobro har haft svært ved at skaffe ufaglært arbejdskraft, og derfor tog de selv affære. I samarbejde med kommunen har de stået for at få omskolet 50 mænd og kvinder, som nu er ansat i firmaet.

Bæredygtighed er sund fornuft

Virksomheden Lund og Staun A/S har bygget den nye bæredygtige børnehave i Aalborgs Karolinelund. Byggeriet har talt med Henrik Lund om tankerne bag den bæredygtige tilgang, og han giver i den forbindelse gode råd til virksomheder, der gerne vil i gang.

Stop tyven

Hvert år taber samfundet mange penge på tyveri af værktøj og materialer. Nu skal et nyt initiativ fra Dansk Byggeri gøre livet sværere for tyvene. Dansk Byggeri har i samarbejde med Byggeriets forsikringsservice og sikkerhedsfirmaet yourCompany udviklet en kampagne mod tyveri fra byggepladser og varebiler.

I bladet kan du denne gang også læse om Dansk Byggeris årsdag, om en flok skoleelever fra Sønderborg, som fik lov at være håndværkere for en dag og om Byggeriets Kvinderåd.

Læs Byggeriet som bladrefunktion

Læs Byggeriet som PDF

Loading...