Dansk Byggeri: ja til overenskomstresultatet sikrer stabilitet på arbejdsmarkedet

Dansk Byggeri glæder sig over det markante ja til de nye overenskomster på det private arbejdsmarked. Resultatet skaber ro, og det er der brug for.

- I Dansk Byggeri er vi tilfredse med fagbevægelsens store opbakning til overenskomstresultatet. Det, samfundet har brug for nu, er ro og stabilitet, så vi kan få arbejdsmarkedet og samfundsøkonomien på fode igen oven på coronakrisen. Både virksomheder og medarbejdere har brug for forudsigelige og trygge rammer. Det er forudsætningen for, at virksomhederne kan genskabe den aktivitet og de arbejdspladser, der er mistet, siden coronapandemien ramte Danmark, siger adm. direktør Lars Storr-Hansen, Dansk Byggeri.

Ifølge Dansk Byggeri ville en storkonflikt på det private arbejdsmarked lige nu have været gift for hele samfundet.

- Derfor er jeg glad for den høje stemmeprocent, og det forholdsvis store ja-flertal. Det giver håb om stabilitet i de kommende år, siger adm. direktør Lars Storr-Hansen, Dansk Byggeri.

Bygge- og anlægsbranchen er en af de brancher, der har kunnet opretholde en del af aktiviteten under coronakrisen. Men en betydelig del af virksomhederne har været tvunget til at sende medarbejdere hjem, fordi ordrer er blevet annulleret eller udskudt.

- Nu venter et stort og omfattende arbejde med at genvinde det tabte. Hvis aktiviteten i samfundet ikke retter sig forholdsvis hurtigt, og den økonomiske krise bliver langvarig, vil det ramme bygge- og anlægsvirksomhederne i årene, der kommer, siger adm. direktør Lars Storr-Hansen, Dansk Byggeri.

Adm. direktør Lars Storr-Hansen, lsh@danskbyggeri.dk, telefon 41 19 33 04

Scroll til top af siden